Refusion
Ting du skal vide
- Du skal i forvejen betale el-afgift af hele dit forbrug. Dvs, har du elvarme eller solceller, så har vi ikke mulighed for at søge refusionen fra skat.
- Vi er ikke et el-selskab og har derfor ikke solgt dig strømmen. Dette betyder at vi ikke kan søge den moms du har betalt for dit strømkøb, men vi udbetaler selvfølgelig den maksimale takst som vi må. Taksten er altid hvad skat har specificeret.
- Hvis der sker ændringer som betyder at din refusionsordning skal ændres, skal du give os besked - enten via mail eller igennem app'en, hvor man kan angive at og hvornår man ikke længere skal modtage refusion.
- Vi søger refusionen 1 gang i kvartalet. Når vi modtager pengene fra skat overfører vi dem til den konto som du har angivet i APP'en. Du vil samtidig modtage en forbrugsopgørelse via mail.
- Refusionen bliver beregnet ud fra måleren der er indbygget i laderen. Måleren skal derfor være godkendt som bimåler (MID).
- Laderen skal være fastmonteret. Det kan ikke lade sig gøre at få refusion hvis laderen er en mobil type, hvor man ikke kan garantere at ladningen er foretaget på en adresse hvor der betales el-afgift.
Tilmeld dig refusionsordningen
1. Vælg den lader som du vil have tilmeldt ordningen. Dette gøres under "Lader":
2. Vælg opsætning ved at trykke på gear-ikonet:
3. Vælg "El-Indkøb":
4. Tryk på "Ny elafgift refusionsaftale":
5. Marker "Reduceret elafgift?":
6. Marker "Ladeklubben håndterer refusionen?":
7. Tryk på "Næste"
8. Angiv hvornår aftalen skal gælde fra.
Tryk på "Næste". Du bliver ført ud til forsiden af EL-INDKØB igen, hvor der nu er angivet at din refusionsordning er aktiv:
Trykker du på Elafgiftaftalen kan du se hvad systemet har registreret. Fx:
Her står angivet at fra d. 1/7-24 og frem håndterer Ladeklubben at søge refusionen for dig.
- Husk at hvis du har en aktiv refusionsaftale, så er det nødvendigt for os at have dit Konto Nummer. Dette kan du angive under din profil i appens hovedmenu.